Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej



Informacje

Kategoria: lang-pl
Dodany: 2018-10-30

  • http://betacam.eu zestaw monitoringu större kuk sport-mix http://anabolasteroideronline

  • foto
    której następuje mieszanie się

    foto
    Pozycjonowanie stron

    Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która eliminuje wszystkie produkty mleczne i inne odzwierzęce, wywołuje najczęściej wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet wplatanie w swoją dietę większej ilości pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawieniem się stanu zdrowia i oczyszczeniem organizmu. Badania wykazały, że zminimalizowanie ilości produktów pochodzenia zwierzęcego i jedzenie większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Dodatkowo, gdy w grę wchodzi odchudzanie okazuje się, że dieta wegańska jest doskonała ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie rośnie procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale https://bus-rozklad-jazdy.pl także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Duża ilość osób zadaje sobie pytanie, czy dieta roślinna jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę wegańską zyskuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale także przed osobami stosującymi dietę istnieje szereg wyzwań. Zaletą diety wegańskiej jest przede wszystkim zmniejszenie wagi. Badania naukowe potwierdzają, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób odchudzających się powoduje większy ubytek masy, w trakcie okresu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Ponadto jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Weganie mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli wszystkich przewlekłych chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają posiłki roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zminimalizować ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to eksperymenty naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają wysoce zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania nasuwają stwierdzenie, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko nowotworu prostaty i jelita grubego. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i prowadzi do polepszenia funkcjonowania organizmu, który nie jest przeciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Problemem osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie oferują w swojej karcie potrawy wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niektórych może być znaczną niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do czytania etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają zakamuflowane składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać inicjatywą przy przygotowaniu posiłków, aby dieta nie była nudna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być przeprowadzane w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie brakowało niezbędnych witamin i innych składników żywieniowych, w tym kwasów omega.

    Tagi dla artykułu